رژیم غذایی سلامت

شاخص سیری و کنترل هوشمند وزن حفظ وزن سالم و مدیریت احساس گرسنگی چالش رایج بسیاری از افراد است. مفهوم سیری یا احساس سیری و رضایت بعد از غذا، نقش تعیین کننده ای در دستیابی به کنترل وزن مناسب دارد. شاخص سیری ابزار ارزشمندی است که به ما کمک می کند تا بفهمیم که چگونه غذاهای مختلف بر اشتها و الگوهای غذایی ما تأثیر می گذارد.
توصیه هایی برای کاهش چربی‌شکم تجمع چربی در ناحیه شکم یکی از مهم‌ترین علل بروز بیماری‌های مختلف است که نقش انکارناپذیری در زیبایی ظاهری دارد. از همین‌رو کاهش چربی‌های این ناحیه و رسیدن به تناسب اندام جزء اهداف رژیم های غذایی محسوب می‌شود.
خوراکی‌های سیرکننده و کاهش وزن بعضی افراد به رغم رعایت محدودیت‌های غذایی و تمرینات ورزشی چندان موفقیتی در مورد کاهش وزن ندارند. یکی از مهم‌ترین چالش‌های جدی در این زمینه، ضعف بین وعده‌های غذایی و تمایل به تنقلات شیرین است. برای مقابله با این مشکل لازم است خوراکی‌هایی با خاصیت سیرکنندگی بالا در رژیم غذایی گنجاند ه‌شوند تا از دریافت کالری اضافی جلوگیری گردد.
تکنیک‌های حفظ انگیزه در دوران رژیم لاغری کاهش وزن فرایندی است که نیاز به برنامه‌ریزی، تعیین هدف و حفظ انگیزه دارد. بسیاری از افراد در روزهای ابتدای رژیم لاغری به‌خوبی توصیه‌های تغذیه را رعایت می‌کنند اما پس از مدتی، انگیزه را از دست می‌دهند و نمی‌توانند به وزن ایده‌آل برسند یا تناسب اندام را حفظ کنند. اما برای موفقیت در دوران رژیم لاغری و رسیدن به وزن ایده‌آل، رعایت چند توصیه ساده اما مؤثر الزامی خواهدبود.

آخـرین اخبـــار

هل موجب بهبود اشتها و چربی‌سوزی می‌شود یکشنبه 29 مرداد 1402 ساعت 2:46
روغن زیتون سلامت مغز را بهبود می‌بخشد چهار شنبه 18 مرداد 1402 ساعت 12:39
  • سنجش وضعیت تغذیه ای

    سن :  سال
    قد :  سانتیمتر
    جنسیت :
    وزن :  کیلوگرم
    میزان فعالیت :

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : [email protected]