Bonab Agricultural Engineering Organization تلفن ۷۲۲۳۰۳۰-۰۴۱۲

پایگاه اطلاع رسانی شعبه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بناب

Bonab Agricultural Engineering Organization تلفن ۷۲۲۳۰۳۰-۰۴۱۲

پایگاه اطلاع رسانی شعبه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بناب

بررسی مسائل و مشکلات شرکتهای خدمات مشاوره ای ، فنی و مهندسی کشاورزی

    گزارش جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرکتهای خدمات مشاوره ای ، فنی و مهندسی کشاوررزی با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی

ضور نماینده مجلس شورای اسلامی   

888.jpg

آقای مهندس حاج اصغری نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرکت های خدمات مشاوره ای ، فنی و مهندسی کشاورزی و اعضای آزمایشگاههای تشخیص آفات و بیماری های گیاهی شهرستان میانه که با شرکت اعضای شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و معاون فرماندار میانه تشکیل یافته بود با ابراز خرسندی از تصویب طرح بهره وری کشاورزی و ابلاغ آن از سوی ریاست محترم جمهوری به جهت اجرا به وزارت جهاد کشاورزی این طرح را جامع ترین طرح بخش کشاورزی یاد کردند و افزودند استقلال ، سلامت و اشتغال جامعه ما به کشاورزی وابسته است و برای رسیدن به این امر مهم تغییر ساختار کشاورزی کنونی اجتناب ناپذیر است . ایشان در ادامه سخنانشان با اشاره به تعداد زیاد دانش آموختگان جوان جویای کار رشته کشاورزی و جایگاه مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در ساماندهی اشتغال آنان اصلی ترین دغدغه سازمان را ایجاد اشتغال  دانستند .

آقای مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با تشکر از جناب آقای مهندس حاجی اصغری به جهت حمایت ایشان از طرح ارتقاء بهره وری کشاورزی و طرح جامع نظام دامپروری به بیان مسائلی در مورد مشکلات بخش و ظرفیت های موجود در آن که موجب اشتغال اعضای سازمان می شود پرداختند و با اشاره به نامناسب بودن ترکیب نیروی انسانی شاغل در بخش کشاورزی ارائه مدل جدید بازاریابی و عرضه و تولید در بخش کشاورزی را از اهم وظایف سازمان دانستند که در این بین نقش نیروهای متخصص تحصیل کرده  را در وارد کردن دانش و تکنولوژی نوین به بخش کشاورزی و افزایش بهره وری انکار ناپذیر دانستند .

آقای مهندس فتحی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این موضوع که عامل تولید تنها در زمین و آب و سرمایه خلاصه نمی شود و نقش منابع انسانی را نیز نباید نادیده گرفت به فلسفه وجودی شرکت های خدمات مشاوره ای ، فنی و مهندسی کشاورزی اشاره کرده و بیان کردند که این شرکت ها جهت اشتغال دانش آموختگان شکل گرفته اند و مسئولین امر از این امر غافل شده و تنها 10% تصدیگری فعالیت های دولتی به شرکتها واگذار شده است و عمده فعالیتها هنوز واگذار نشده و باعث شده است که شرکت از فلسفه وجودی خود که ایجاد اشتغال پایدار برای آنها ست دور بماند . در خاتمه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در جهت حل مشکلاتی که شرکتهای خدمات مشاوره ای ، فنی و مهندسی کشاورزی با آنها مواجه هستند و امورات قابل واگذاری به این شرکتها از تمام مسئولین امر در بخش کشاورزی درخواست همکاری و مساعدت کردند . 

منبع

عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک توسط نظام مهندسی شهرستان برای اولین بار


در راستای رسالت عظیم نظام مهندسی کشاورزی مبنی بر نظارت بر تولید محصولات ارگانیک، برای اولین بار در سطح منطقه نظام مهندسی کشاورزی بناب اقدام به تولید و عرضه مستقیم محصولات ارگانیک در سطح شهر نمود که با استقبال گسترده مسئولین و مردم شهر بناب همراه شد. با توجه به استقبال گسترده که از این غرفه صورت گرفت.


اقای مهندس امیری رئیس نظام مهندسی کشاورزی بناب گفت که برای سال اینده اراضی بیشتری برای تولید محصولات ارگانیک وعرضه به مردم تحت نظارت این سازمان قرار خواهد گرفت.

گردهمایی کارشناسان نظام مهندسی و صندوق بیمه کشاورزی روستاییان




پپیرو هماهنگی های بعمل امده با اقای مهندس اصغری مدیر کل امور روستایی و عشایری اذربایجان شرقی جلسه ای در مورخه 1389/7/10 راس ساعت 10 صبح با حضور جناب اقای مهندس اصغری ، جناب اقای بزاز بنابی بخشدارمحترم بخش مرکزی بناب، مهندس نظری مدیر عامل صندوق بیمه روستاییان وعشایردر اذربایجان شرقی،مهندس امیری رییس نظام مهندسی کشاورزی بناب ، اقای مهندس براه رییس اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی بناب وبا حضور مدیران عامل تعاونی های خدمات فنی مهندسی و مشاوره ای شهرستان بناب در محل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی بناب تشکیل شد. در ابتدا اقای مهندس امیری در خصوص نحوه تشکیل و اهداف نظام مهندسی کشاورزی شهرستان ولزوم ساماندهی فارغ التحصیلان بخش کشاورزی ومشارکت انان در صندوق بیمه روستاییان و عشایر سخنان مبسوطی ارائه نمودند. در ادامه اقای مهندس اصغری سخنرانی مبسوطی در خصوص بخش کشاورزی،مشکلات وراه حل های ان ارائه نمودندو در ادامه جناب اقای بزاز بنابی بخشدار محترم گزارشی در مورد نحوه عملکرد تعاونی های تولید و روستایی در زمینه بیمه اجتماعی روستاییان ارائه نمودند.در ادامه جلسه اقای مهندس براه در خصوص بیمه اجتماعی روستائیان و مزایای استفاده از شرکت های فنی و مهندسی ، و مشکلات ومسائل پیش روی بیمه روستائیان صحبت های را بیان نمودند. سپس اقای مهندس نظری در خصوص نحوه شکل گیری بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر سخنرانی کردند و در مورد راهکار های حضور مهندسان کشاورزی در این بخش به پرسش های حاضران جواب دادند و در اخر قرار بر این شد که ادامه این جلسه با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی بناب به صورت تخصصی تر در محل سالن  اجتماعات فرمانداری بناب در اینده نزدیک برگزار گردد.

حضور نظام مهندسی کشاورزی بناب در جشنواره انگور شهرستان ملکان

 

  روز سه شنبه ۳۰/۰۶/۱۳۸۹نظام مهندسی کشاورزی در جشنواره انگور ملکان که با هدف آشنایی با رقم های انگور شهرستان و ترویج استفاده از کودهای ز یستی به جای کود های شیمیایی با حضور وزیر جهاد کشاورزی مهندس خلیلیان و استاندار و سایر مقامات محلی به مدت یکروز در محل تربیت بدنی ملکان تشکیل شده بود حضور یافت. 

مهندس امیری رییس نظام مهندس شهرستان بناب میزان استقبال و علاقه مندی مراجعه کنندگان را خوب توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که در چنین رویدادهای نظام مهندسی به عنوان متولی کارشناسی حوزه کشاورزی حضور مستمر داشته باشد.